8/02/2010

vandaag was je de liefste.
je rende weg door de ochtend, even was ik alleen met de glimlach die iedereen al dagen in me zocht. jij vond hem. toen kwam je teruggerend en wikkelde mijn rillende lijf in ruitjes en wol. ik klappertandde nog steeds maar het gaf al niets meer omdat het jouw armen waren en jouw adem op mijn huid. zo zagen we hoe een dag begint en telde ik alle kleuren van de lucht. wanneer ik weet dat je oprecht spreekt ben ik gelukkig dat ik je ken. en wanneer ik denk aan hoe lief je me vindt, kruip ik in je ruitjesblouse en laat me omarmen door jouw geur. ik zei je dat ik geloof dat alles met een reden gebeurt. jij zei me dat het je pijn doet dat ik pijn heb gehad. ik vertelde over mijn lievelingsboek en liet de foto's en de kleuren zien. je suste het suizen in mijn hoofd en bijna viel ik bij je in slaap. nu zeg ik gedag tegen de liefste toevalligheid van de dag. ik hoop dat ik je nooit meer anders zie als dat ik nu doe, dus sluit ik mijn ogen en neem je mee in mijn slaap. welterusten mannetje, je bent een mooi begin van de dag.

1 opmerking: